Tuesday, September 8, 2009

Program Info Bestari KB Mukim Durian Pipit

Bertempat di Kg Batu Ring pada 18/08/2009 telah berjaya dilangsungkan Program Info Bestari Mukim Durian Pipit. Program ini dijalankan di Dewan Orang Ramai Kg Batu Ring. Perjalanan ke Kg Batu Ring mengambil masa lebih kurang 15 minit dengan menaiki bot tambang dan lebih kurang 7 minit perjalanan menaiki bot laju. Satu-satunya jalan pengangkutan ke kampung tersebut adalah dengan melalui jalan air.



Program ini mendapat kerjasama sepenuhnya daripada Persatuan Wanita Perak/Kuala Lumpur dan Program Bersama Orang Miskin (MTEN). Program telah dirasmikan oleh Yang Teramat Mulia Raja Dato Seri Azureen, adinda kepada DYMM Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah. Selain daripada itu, YTM Raja Dato Seri Azureen turut memberikan sumbangan kepada ibu tunggal serta orang-orang miskin yang dipilih di seluruh Daerah ini. Tetamu-tetamu yang hadir teruja dengan kesudian YTM Raja Dato Seri Azureen bersama-sama penduduk tempatan didalam majlis ini. Ianya cukup bermakna buat penduduk-penduduk tempatan serta penerima bantuan.


Untuk pengetahuan semua, Kg Batu Ring serta Kg Beng sering menjadi lokasi pilihan bagi pengunjung dari luar untuk diadakan program berikutan terdapatnya Homestay di kampung-kampung ini. Masih ingatkah tuan-tuan semua akan iklan Petronas yang memaparkan kisah anak-anak yang membeli seekor lembu untuk dibuat juadah untuk hari raya??Iklan tersebut juga telah menjalani pengambaran disini. Selain daripada itu, tapak berhampiran Jeti Batu Ring pula pernah dijadikan lokasi pengambaran untuk filem Anna and The King. Banyak lagi filem-filem serta iklan yang mengambil lokasi ini sebagai lokasi pilihan mereka. Pendek kata, banyak cerita menarik disini.

0 comments:

Post a Comment